Városlista
2025. április 27, vasárnap - Zita

Hírek

2011. Szeptember 26. 07:45, hétfő | Sport
Forrás: Nemzeti Sport Online

Vettel nyert, egyetlen pontra a vb-címtől

Vettel nyert, egyetlen pontra a vb-címtől

A Szingapúri Nagydíj legfontosabb kérdése az volt, hogy sikerül-e Sebastian Vettelnek matematikailag is bebiztosítania világbajnoki címét, vagy még egy-két futamig várat magára a koronázás?

A győzelem összejött neki, de még egy pontot szereznie kell a hátralévő öt versenyen ahhoz, hogy megvédje tavaly megszerzett trófeáját. Az egyetlen, aki – elméleti síkon – megfoszthatja ettől, Jenson Button, a Szingapúri GP 2. helyezettje, akinek mind az öt futamot meg kellene nyernie Vettel kiesései esetén.

Vettel a pole pozícióból indulva rajt–cél győzelmet aratott, s bár a verseny végén Button megközelítette, a német nem követte el ugyanazt a hibát, mint Kanadában. A 2009-es világbajnok maradt egyedül versenyben a vb-címért, a többiek végleg elszálltak.

Mark Webber szokás szerint elrontotta a rajtját, a 2. helyről indulva Button és Fernando Alonso mögé esett vissza, mert csak azzal volt elfoglalva, hogy maga mögött tartsa a belső íven támadó Lewis Hamiltont. Az ausztrál végül Alonso kétszeri megelőzése után 3. lett a spanyol előtt, míg a Massával ütköző, orrkúpcsere és büntetés miatt extra boxlátogatásokat végrehajtó Hamilton pedig az ötödik helyen ért célba.

A 6. helyezett Paul di Resta pályafutása legjobb eredményért érte el, a 8. Sutillal együtt dupla pontszerzéssel örvendeztette meg a Force Indiát. A Mercedesnek Nico Rosbnerg szerzett pontokat, Michael Schumacher ugyanis összeütközött Sergio Pérezzel, aki végül 10.-ként látta meg a kockás zászlót.

Folytatás két hét múlva Japánban, minden bizonnyal világbajnok-avatással.

ELŐZMÉNYEK

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke azzal az utasítással küldte ki Sebastain Vettelt a garázsból a rajtrácsra, hogy menjen, élvezze a versenyt, és ne gondoljon a világbajnoki címre. A szombaton idei 11. rajtelsőségét megszerző német pilóta számára azonban már csak azért sem lesz könnyű a verseny, mert az eddigi három verseny ezen a helyszínen legalább 1 óra 56 percen át tartott.

A 31 fokos levegő a 62 százalékos páratartalom miatt legalább tíz fokkal többnek hat, így hiába van éjszaka, a versenyzők számára nagyon megerőltető lesz a következő két óra.

Nagy kérdés, ki hány boxkiállással teljesíti a futamot, egyesek szerint lehetetlen két kerékcserével megúszni, de Hamiltonnak a defektes szuperlágy gumija miatt csak két készlete van ebből a típusból. A biztonsági autó is szerepet kaphat a versenyen, ami megkeverheti a stratégiákat.

Jenson Button a rajtrácson a BBC-bnek elmondta, abban bízik, az előle rajtoló Mark Webber idei szokásához híven elrontja a startját, és sikerül feljönnie Vettel mögé. A német nem beszélt a vb-esélyeiről: „Kérdezze meg a többieket" – mondta Martin Brundle-nak, a brit tv riporterének. Webber nem aggódik a rajtja miatt, mint mondja, elég hosszú a verseny ahhoz, hogy ne a rajtnál dőljön el.

Webber a legutóbbi öt futamon pozíciót veszített a rajtnál, számára mindenképpen nagy teszt lehet a mostani. Alonso viszont nyerni szokott a rajtnál, kérdés, mire megy az 5. rajtkockából. Az első tízből csak Paul di Resta indul lágy gumin, a többiek a szuperlágyat választották.

A FUTAM

A rajtnál Vettel megtartotta első helyét, Button viszont jól kalkulált Webberrel, megelőzte az ausztrált, aki mellett Alonso is elhúzott. Webber Hamiltonnal foglalkozott, így a 2009-es győztes is visszacsúszott, még Massa és Rosberg is megelőzte, majd Schumacher is elment a mclarenes mellett.

Az első kör végén Vettel, Button, Alonso, Webber, Massa, Rosberg, Schumacher, Hamilton, Sutil, Di Resta volt a sorrend.

Vettel a második kör végén 3.5 másodperccel vezetett Button előtt, Alonso tapadt a McLaren pilótájára. Hamilton, akárcsak Monzában, Schumacher mögé ragadt, ami Vettel számára sem volt jó hír a vb-cím bebiztosítása szempontjából, hiszen Hamilton messze volt a második helytől.

A 4. körben Hamilton a DRS-zónában, a 7-es kanyar előtt megelőzte Schumachert. Az 5. körben Rosberget ugyanitt hagyta faképnél, de nem a jobb, hanem bal oldalon ment el mellett. Vettel a kör végén már hét másodperccel volt Button előtt.

Di Resta a 10. helyen nem maradt le nagyon Sutiltól, a keményebbik keveréket használva is tartotta a lépést csapattársával.

Vettel továbbra is egy másodpercet adott körönként Buttonnak, a német köridejéhez a Massát üldöző Hamilton került a legközelebb. Az angol a 9. körben utolérte a brazilt. Webber is közelről üldözte Alonsót, de arra panaszkodott, hogy a DRS nem működik olyan hatékonyan, mint legutóbb Monzában.

A 10. körben aztán sikeresen elment a spanyol mellett, Alonso agresszív védekezéssel sem tudta maga mögött tartani riválisát. A spanyol a kör végén a boxba hajtott új gumikért, a keményebb keveréket kapta meg.

A 11. körben Massa és Hamilton is szervizelt, a Red Bullnál nem reagáltak Alonso kiállására.

Alonso megelőzte Barrihellót, Hamilton is megpróbálta ugyanezt Massával a DRS-zóna végén, de a brazil védekezett, Hamilton pedig a 7-es kanyarbban az első légterelőjével hozzáért Massa jobb hátsó kerekéhez. A McLarenről lerepült a légterelő, Massa pedig defektet kapott. A brazil a rádión szidta az angolt.

A 12. körben szervizelő Webber Alonso mögé jött vissza.

A sportfelügyelők vizsgálni kezdték Hamilton és Massa ütközését, a hibás első vezetőszárnnyal haladó angolt Rosberg közvetlen közelről üldözte. Hamilton a 13. kör végén bement a boxba új első légterelőért.

A 14. kör végén Vettel és Button jött ki új kerekekért. A német visszajött az élre, a keményebb keveréken induló Di Resta elé, Button 4.8 másodperccel a skót előtt folytatta.

Hamilton boxutcai áthajtásos büntetést kapott a Massával történt ütközése miatt.

A 15. kör végén Vettel, Button, Di Resta, Alonso, Webber, Rosberg, Schumacher, Sutil sorrend alakult ki. Vettel a 16. körben versenyrekordot futva 11.4 másodpercre növelte Buttonnal szembeni előnyét.

Alonso utolérte Di Restát, de a spanyol fékhibával küszködött, eleinte nem tudta támadni a skótot. A 19. körben a DRS-zónában elment a Force India mellett.

Massa a 13., Hamilton a 15. helyen haladt.

Webber is utolérte Di Restát, aki a 19. körben a boxba hajtott. A skót Sutil mögé jött vissza, miközben Massa Buemit, Hamilton Kobajasit előzte meg. Az angol arról érdeklődött a csapatnál, van-e esélye pontszerzésre. Biztató választ kapott. Buemit is megelőzte, és a Barrichellót üldöző Massa mögé érkezett.

A frissebb gumikon száguldó Webber már Alonsót üldözte, de a DRS-zónában nem tudott támadni.

Hamilton a 24. körben elment Massa mellett, és feljött a 12. helyre. A brazil a boxba hajtott új gumikért. Alonso követte csapattársát a boxutcába. Sutil elé jött vissza, a Force India németjét utolérte Di Resta.

Schumacher az új szuperlágy gumiján 1:53.096 perces körrekordot futott a 26. körben. Massa fél másodperccel felülmúlta korábbi csapattársát. Di Resta megelőzte Sutilt.

Pérez is beleszólt a csatába, Rosberggel összeakaszkodott a célegyenes végén, Schumacher pedig hátulról nekiment a mexikóinak. A német Mercedese a levegőbe emelkedett, és a gumifalba csapódott. Bejött a biztonsági autó.

Webber, Di Resta, Sutil, Rosberg és Pérez a boxba hajtott. Egy körrel később Vettel, Button és Hamilton is szervizelt.

A biztonsági autó mögött Vettel, Button, Alonso, Webber, Di Resta, Rosberg, Sutil, Pérez, Hamilton, Maldonado sorrend alakult ki. Vettel és Button között három lekörözött (Trulli, Liuzzi és Kobajasi) haladt a pályán, a boxutca felé visszasétáló Schumacher hogyléte felől Jean Todt FIA-elnök, a német korábbi ferraris csapatfőnöke érdeklődött személyesen.

A 33. körben újraindult a verseny. Vettel simán megőrizte első helyét, Alonsót azonban feltartották a lekörözöttek, Webber pedig ott volt a nyomában – a 34. kör felénél el is ment a ferraris mellett.

A Di Resta, Rosberg, Sutil, Hamilton négyesben éles csata körvonalazódott az 5-8. helyen. Hamilton meg tudta előzni egykori F3-as csapattársát. Vettelnek a 37. körben szóltak, hogy akár a verseny végéig kibírja kerékcsere nélkül – a Red Bull a McLarenre reagált, Button ugyanis a BBC szerint ezzel az elhatározással versenyzett.

A 38. körben Hamilton Rosberget is megelőzte, és Di Resta mögött száguldott. A 38. körben a skót mellett is elment, és Alonso után eredt. A 4. helyezett spanyolnak 13 másodperc előnye volt.

Massa a 10. helyről kiállt a boxba.

Az élcsoportban tíz körön át beálltak a különbségek, Webber sem tudta megközelíteni Buttont. A Pirelli twitterüzenetében azt írta, Hamiltonnak még egyszer ki kell állnia.

A verseny egyik hőse Kovalainen, aki a 47. körben is maga mögött tartotta Petrovot és a Trulli kilökése miatt megbüntetett Alguersuarit.

Webber a 47. kör végén kiállt a boxba, s Hamilton mögé jött vissza – a két pilóta tavaly itt összeütközött. Ezúttal Webber simábban ment el a kopott gumijain szenvedő Hamilton mellett. Button szervizelt, őt Hamilton követte.

A következő körben Vettel és Alonso is kiment új gumikért, az éllovasnak majdnem nekiment Kovalainen – a Lotus veszélyes elengedés miatt büntetésre számíthat.

Az élcsoportban maradt a sorrend, Hamilton visszaesett a Sutil, Rosberg, Di Resta trió mögé, de az 52. körben már csak a skót volt előtte, könnyen áthámozta magát a másik kettőn.

Az 53. körben Di Restán is túljutott Hamilton, ismét az 5. volt.

Az utolsó körökben Button közeledett Vettelhez, de a német kontroll alatt tartotta a versenyt. Massa Barrichellót megelőzve feljött a 10. helyre, a Williams így nem tudta pontszerzéssel búcsúztatni az utolsó versenyén jelen lévő Sam Michaelt, a technikai igazgató jövőre a McLarennél fog dolgozni.

Button három körrel a vége előtt 3.7 másodpercre volt Vetteltől, de négy lekörözött volt közöttük. Mire Button túljutott a négy autón, 5.6 másodpercre nőtt Vettel előnye.

Az utolsó előtti körben Alguersuari kicsúszott a pályáról, de nem küldték be a biztonsági autót. Vettel újabb csoportot ért utol.

Az utolsó körben sem változott a helyzet, Vettel nyert, de nem lett világbajnok, Buttonnak még van matematikai esélye rá, hogy utolérje. Vettelnek egyetlen pontot kell szereznie a hátralévő öt futamon, hogy megvédje címét.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport

Spanyol Király Kupa - Hosszabbítás után győzte le a Barcelona a Real Madridot

A Barcelona nyerte a labdarúgó Spanyol Király Kupáját, amelynek szombati fináléjában hosszabbítás után 3-2-re legyőzte a Real Madridot. A katalánok fennállásuk során a 32. alkalommal hódították el a trófeát.

2025. Április 27. 08:45, vasárnap | Sport

Öttusa vk - Gulyás Michelle aranyérmes

Gulyás Michelle kiegyensúlyozott, magas szintű versenyzéssel aranyérmet nyert az öttusázók budapesti világkupaviadalán. Bauer Blanka ötödik, Guzi Blanka nyolcadik, Eszes Noémi 12., Mészáros Emma 13. lett.

2025. Április 25. 18:45, péntek | Sport

Dobogós évkezdés a Red Bull Ringen!

Végre elindult az idei szezon is, erős év elé néznek a Kermor Motorsport versenyzői. Histo Cup szezonnyitó verseny 2025.

2025. Április 25. 18:39, péntek | Sport

Beni és Ákos a Slovak Karting Centerben

A CEE második fordulóján Vida Beni és Madaras Ákos képviselte a Kermor Motorsportot.