Városlista
2024. május 1, szerda - Fülöp

Hírek

2013. November 26. 05:00, kedd | Belföld
Forrás: OrientPress Hírügynökség

Városok versenye egy új köztérért - Erre tovább építőipar?

Városok versenye egy új köztérért - Erre tovább építőipar?

Már több mint húszezren szavaztak kedvenc településükre a Megszépül a Városom projektben. A kezdeményező ÉpítkezemFelújítok-összefogás ugyanis vállalta, hogy felújítja a nyertes város egyik közterét. A cégek célja a válságban megtorpant építkezési kedv visszaállítása. Javulás már látható, de az adatok félrevezetők, mivel főként uniós forrásból fejlesztenek a cégek. A fellendülés egyik eszköze a jól célzott marketing – mondta el a Rádió Orient műsorában Markovich Béla, a Mapei ügyvezetője és Szabácsik Gergely marketing tanácsadó.

A 2012-ben alakult ÉpítkezemFelújítok-összefogás célja a 2008-as válságban megtorpant építkezési kedv visszaállítása, a vállalkozók és az építkezők segítése. A kezdeményezésben hét cég fogott össze, információáramlással kívánják segíteni az érintetteket. Markovich Béla, a Mapei Kft. ügyvezető igazgatója elmondta, a jól kivitelezett dolgok létrehozásának segítésére magazinokat adtak ki, ajándékutalványokat juttattak az építkezőknek. A csoportosulás honlapján szakértői cikkek és spórolási tippek támogatják a befektetési kedvet. Szabácsik Gergely marketing tanácsadó kiemelte, a honlapon található piackutatási felmérés szerint az emberek 97 százaléka már benne van egy felújításban, vagy 3 éven belül tervezi azt – nem csökkent a felújítási kedv.

„A legtöbb ember arra kíváncsi, hogyan álljon neki egy felújításnak, hogyan válassza meg a szakembereket – mi ebben segítünk” – emelte ki az ügyvezető igazgató. Hozzátette, a felmérések szerint bizonyos területeken már javult az építőipar helyzete. Az adatok azonban félrevezetők, mivel a forrást európai uniós és az állami pénzek jelentik, és a beruházások többsége a vasúti és mezőgazdasági területet érinti. A magánemberek még kivárnak, vagy mindössze felújítanak.

A Megszépül a Városom-kezdeményezés a fenti összefogás keretében valósul meg. Szabácsik elmondta, a program első fázisában, december 20-ig a honlapon lehet szavazni a településekre vagy kerületekre. A második fázisban az önkormányzat és a projektvezetők közösen kiválasztják a közteret, majd a harmadik szakaszban, 2014 májusáig a konkrét munkálatok is befejeződnek. „November végéig 20 ezer ember adta le szavazatát. Ez az arány folyamatosan nő, mivel a települések biztatják lakóikat. Ezzel elérjük a célunkat, a lakóközösségek összefogását a szebb környezetért.” Markovich hozzátette, a megvalósításba minden társszervet, és minél több dolgozót is bevonnak.

Új termékek és célzott marketing kell a fennmaradáshoz

A nehéz gazdasági helyzetben a legtöbb vállalkozás először a marketingbüdzsét húzta meg. Az építőipari segédanyagokat gyártó cég ezzel szemben nagy hangsúlyt fektet az értékesítők képzésére és a marketingre is, hiszen nem a munkát elvégezni, hanem vevőt találni a kihívás – hangsúlyozta Markovich Béla. Habár megérezték a válságot, az olasz cégcsoport összbevétele az elmúlt évben két számjeggyel nőtt. Szabácsik kiemelte, a válságban jobban kell taktikázni, a költséghatékony marketingeszközökre kell helyezni a hangsúlyt. Markovich Béla szintén a célközönség igényeinek felmérését hangsúlyozta. Egy másik probléma, hogy a cégek jelentős része nem hajlandó új irányba nyitni, várja, hogy jobb legyen a helyzet. A reklám, az értékesítés és a PR erősítése mellett az új termékvonalak bevezetése a megoldás. „Aki trendekre építi hosszú távú stratégiáját, garantáltan sikeres lesz. Ilyen ma például a környezettudatosság.” – jelentette ki a Mapei Kft. igazgatója. A Megszépül a Városom szintén a világtrendeket követi: a városrehabilitációs programok mellett az Internet elterjedésére reagál.

A fennmaradás kulcsfontosságú eleme a jó szakember. A Mapeinél rendszeresek a belső képzések, épp ezért alacsony a fluktuáció. Markovich szerint nagyon lecsökkent a szakma presztízse a fiatalok körében, és az intézményekben sem elég gyakorlatias a képzés. A jelentkezők alig 20 százaléka helyezkedik el a szakmában. Emellett a cég termékeit forgalmazó kereskedőket is képzik, hiszen nélkülük nincs siker. A magas szintű hozzáértés mellett azonban elengedhetetlen az etikusság – hangsúlyozta Markovich. „A tartozási láncok eltörléséhez a hitelezőt és nem az adóst védő törvényekre lenne szükség. Az álmom, hogy az építőiparban ne legyen többé az utólagos fizetés.”

Ezek érdekelhetnek még

2024. Április 30. 13:36, kedd | Belföld

1,7 százalékkal nőtt a GDP

A bruttó hazai termék (GDP), a gazdaság teljesítménye 2024 első negyedévében 1,7 százalékkal haladta meg az előző év azonos időszakit - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) kedden első becslése alapján.

2024. Április 30. 08:30, kedd | Belföld

MÁV-Volán: május 1-jén ünnepnapi menetrend szerint közlekednek a vonatok

Május elsején a vonatok az ünnepnapi menetrend szerint közlekednek, másnap már a megszokott munkanapi menetrend érvényes - tudatta a MÁV Zrt. kedden az MTI-vel.

2024. Április 30. 08:28, kedd | Belföld

Maruzsa Zoltán: cél a köznevelés digitalizációja

A kormány ebben a ciklusban a magyar köznevelés digitalizációját tűzte ki célul - jelentette ki a Belügyminisztérium köznevelési államtitkára hétfőn Szolnokon.

2024. Április 30. 08:26, kedd | Belföld

Agrárminiszter: a brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán

A brüsszeli elit feláldozta az európai gazdálkodókat a környezetvédelem oltárán, tehát alapvető változásra van szükség az uniós mezőgazdasági politikában, ami csak a jelenlegi brüsszeli elit leváltásával érhető el