Hírek
2022. Április 11. 09:56, hétfő |
Belföld
Forrás: mti/illusztráció: pixabay
Több mint félmillió robogós mulasztja el megkötni a kötelezőt

Mintegy 600 ezer robogó közlekedik Magyarországon, ezek közül azonban csak minden hatodikra fizetnek rendszeresen kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást (kgfb);
mindez azt jelenti, hogy félmilliónyi robogó szabálytalanul közlekedik az utakon - hívta fel a figyelmet a Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetsége (FBAMSZ).
Az MTI-nek küldött hétfői közleményben kiemelik: a tulajdonosok jelentős része nincs tisztában azzal, hogy a biztosítás fizetési kötelezettség minden olyan segédmotoros kerékpárra is kiterjed, amely részt vesz a közúti forgalomban.
Mindeközben a robogók által okozott károk átlagos összege gyorsan emelkedik. A jegybank 2020-as statisztikái szerint a 12kW alatti teljesítménykategóriában egy év alatt 420 ezerről 505 ezerre, míg a 13-35kW közötti kategóriában 462 ezerről 763 ezer forintra nőtt a balesetek során kifizetett átlagos kártérítés. Az utóbbi kategóriában tehát 65 százalékos volt a növekedés. Ugyanakkor személyi sérülés esetén a kárösszeg könnyen elérheti a többmilliós szintet is, biztosítás hiányában a károkozó mindezt saját zsebből téríti. A károsultaknak ilyenkor a MABISZ Kártalanítási számlája térít, mielőtt az összeget behajtaná a károkozón.
Az FBAMSZ arra hívja fel a figyelmet, hogy átlagosan 6-8 ezer forintos éves díj kifizetésével a robogótulajdonosok mind a közúti igazoltatás során kirótt mulasztási bírságnak, mind pedig a közúti baleset során okozott kár megtérítésének kockázatát ki tudják küszöbölni.
A számok is egyértelműen jelzik: nem csak kötelező, hanem mindenképpen célszerű is megkötni a havi párszáz forintos díjú kgfb-t a robogóra - idézik a közleményben Cselovszki Zsoltot, a FBAMSZ elnökségi tagját. Hozzátette: a robogósoknak nem kell fedezetlenségi díjat fizetni, mint a gépkocsik vagy motorok esetében, igazoltatáskor a rendőrök csakis azt vizsgálják, hogy az adott időpontban a jármű rendelkezik-e biztosítással.
A biztosítók az alvázszámra kötnek kötelezőt rendszám nélküli járműveknél, ennek meglétét jól látható helyre kiragasztott matrica igazolja. A járművek előtörténetét sehol nem vezetik, így bonus-malus besorolás sem befolyásolja a fizetendő díj mértékét.
Ezek érdekelhetnek még
2023. Szeptember 23. 08:20, szombat | Belföld
Kifutottak első útjukra a Bahart új hajói
Újabb fontos mérföldkőhöz érkeztek a balatoni fejlesztések azzal, hogy kifutottak első útjukra a Balatoni Hajózási Zrt. (Bahart) új hajói, amelyek új minőséget hoznak a balatoni közlekedésbe
2023. Szeptember 23. 08:18, szombat | Belföld
Paks II. - Roszatom: minden akadály elhárult a beruházás elől
Minden akadály elhárult a Paks II. beruházás megvalósítása elől az elmúlt évek előkészítése, engedélyeztetése révén, és minden feltétel adott ahhoz, hogy az építkezés megfelelő ütemben haladjon
2023. Szeptember 23. 08:15, szombat | Belföld
A MÁV megkezdte a felkészülést a győri vasútvonal felújításának második ütemére
Megkezdődött a felkészülés az 1-es (győri) vasúti fővonal vágányfelújításának második ütemére, a teljes vágányzárra: október 27-től három héten át Biatorbágy és Szárliget között mindkét vágányon szünetel majd a vasúti fo
2023. Szeptember 23. 08:12, szombat | Belföld
Új rendezvényközpontot adtak át Veszprémben
A négy épületből álló, közel 2,4 milliárd forintból megvalósuló épületegyüttesben színházterem, kávézó, kiállítótér és gyermekfoglalkoztató kapott helyet mintegy ezer négyzetméteren.