Városlista
2022. augusztus 11, csütörtök - Zsuzsanna

Hírek

2021. November 30. 17:07, kedd | PR
Forrás: kép- pixabay

Költséghatékonyabbak és energiatakarékosabbak az elektromos buszok, mint a dízelek

Költséghatékonyabbak és energiatakarékosabbak az elektromos buszok, mint a dízelek

Nemzetközi tesztprogram vizsgáztatja a magyar fejlesztésű elektromos Ikarus buszt.

"e-ULTIMATE” a neve annak az 13 európai városra kiterjedő projektnek, amelynek keretében az elektromos buszok töltési és működtetési módszereit tesztelik és hasonlítják össze dízel buszokéval.

A program keretében november elejétől utazhatnak a zalaegerszegi utasok a magyar tervezésű és Székesfehérváron gyártott Ikarus 120e elektromos buszon. Az eddig gyűjtött és elemzésre került első körös adatok egyértelműen azt mutatják, hogy az elektromos buszok minden tekintetben jobban teljesítenek dízel társaiknál.

A klímavédelem a kormány fontos prioritása, Zalaegerszeg pedig kiemelkedő állomás ebben, a zöld busz mintaprojekt kapcsán – mondta szerdán Steiner Attila, az Innovációs és Technológiai Minisztérium körforgásos gazdaság fejlesztéséért, valamint energia és klímapolitikáért felelős államtitkára az elektromos buszok tesztelése kapcsán. A kormány célja, hogy 2022-től, a 25 ezer főnél nagyobb városokban a jelenleg közlekedő 2800 helyi autóbuszból 1100 darabot elektromos hajtásúra cseréljenek. A mostani teszt sajátossága, hogy egy erre kifejlesztett szoftver segítségével egyidejűleg vetik össze egy dízel- és egy elektromos busz működési költségeit.

A tesztelésben résztvevő magyar fejlesztésű Ikarus 120e különlegessége, hogy tesztjelleggel működik a buszban egy kamerarendszer is, amely a hátrahagyott értékeket, a szemetelést, valamint az esetleges rongálásokat detektálja. A busz utaskapacitása 30 ülőhely és 54 állóhely, össztömege 18 500 kilogramm, hatótávolsága pedig 350 kilométer egy töltéssel.

Sipos Zoltán, az Ikarus buszokat értékesítő Electrobus Europe Zrt. cégvezetője elmondta, hogy mivel az elektromos járművek térnyerése egyre inkább megköveteli a megfelelő energiaellátás biztosítását is, ezért az Ikarus Székesfehérváron külön töltőállomást, valamint energiatároló rendszert is fejleszt és értékesít.

Az „e-ULTIMATE” -elnevezésű projekt egyik legfontosabb célja, hogy felhívja a lakosság, a városi döntéshozók és a buszok üzemeltetőinek figyelmét az elektromos buszok bevezetésének fontosságára, emellett pedig az, hogy kifejlesztésre kerüljön egy döntéstámogató rendszer (decision support system - DSS), amely azonosítani képes azt a technológiát, töltési módszert, amelyik a legjobban megfelel a vizsgált városok mobilitási követelményeinek, valamint számszerűsíti és ezáltal összehasonlíthatóvá teszi a különböző működtetési módszereket a felmerülő költségek alapján. A programban résztvevő városok mindegyikében végeznek, a különböző töltési és működtetési módszereket vizsgáló demonstrációs teszteket.

A magyarországi partnerek és a közreműködő szervezetek között szerepel többek között a Zalai Önvezető Jármű Klaszter (ZONE Klaszter Nonprofit Kft.), a HUMDA Zrt., az Electrobus Europe Zrt. (Ikarus cégcsoport), Zalaegerszeg városa, és a Volánbusz Zrt.


Bővebben a programról ide kattintva olvashat

Ezek érdekelhetnek még

2022. Augusztus 08. 16:26, hétfő | PR

Újabb takarítási pályázaton nyert a Jánosik Kft.

A világ egyik legnagyobb családi vállalatánál, a mintegy 83 ezer munkavállalót foglalkoztató -

2022. Július 22. 15:07, péntek | PR

K&H fenntarthatósági index: fontos, de késhet a karbonsemlegesség

A cégvezetők szerint az orosz-ukrán fegyveres konfliktus hatására a fenntarthatósági törekvéseik késést szenvedhetnek

2022. Július 18. 16:41, hétfő | PR

A Bükkben gondozza az erdőt a Jánosik Kft.

Csaknem 500 hektárnyi területen végeznek természetvédelmi erdőkezelési munkákat a Bükki Nemzeti Parkban a Jánosik és Társai Kft. szakemberei.

2022. Július 18. 11:08, hétfő | PR

K&H: könnyebb dolga lesz a lakást keresőknek

Közelebb kerülnek a lakáshitelek a vásárlókhoz