Hírek
2018. Június 14. 09:57, csütörtök |
Belföld
Forrás: infovárosok - fotó: pixabay
Felére csökken az üdítők cukor- és kalóriatartalma Magyarországon

A hazai üdítőital-gyártók — a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként — cukorcsökkentési vállalásokat tettek.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség csütörtökön bejelentett önkéntes vállalása szerint az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma 2020 végéig 50 százalékkal lesz kisebb a 2010-es értéknél.
A magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként önkéntes cukorcsökkentési vállalásokat jelentett be a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség. Ennek értelmében az ágazat vállalkozásai tovább csökkentik alkoholmentes italaik (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, -nektárok, -italok és jeges teák) átlagos cukor- és — így — kalóriatartalmát. Mindezt termékeik receptúrájának átalakításával, új, innovatív termékek bevezetésével, illetve a kis kiszerelésű termékek arányának növelésével valósítják meg, illetve bővítik kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és a kalóriamentes termékek arányát. Mindemellett a tagvállalatok — marketingtevékenységük révén — tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzik a fogyasztókat annak érdekében, hogy egyre többen válasszák az alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes termékeket.
E lépések révén 2020 végéig — a 2017.évi bázishoz képest — további 10 százalékkal csökkentik termékeik 100 milliliterre eső átlagos cukor- és kalóriatartalmát. Ez egyben azt is jelenti, hogy 2020 végéig összességében felére csökken az alkoholmentes italok átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva.
A tagvállalatok által az elmúlt években végrehajtott intézkedések eredményeként:
• 2010. és 2017. között a termékek 100 milliliterre vetített átlagos cukor- és kalóriatartalma 40 százalékkal csökkent,
• 2010. és 2017. között a csökkentett kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek aránya az összes termelt mennyiségen belül 23 százalékról 55 százalékra emelkedett.
„Szövetségünk és tagvállalataink tisztában vannak azzal, hogy felelősséggel tartoznak termékeik minőségért és fogyasztóink egészségéért. Tisztában vagyunk azzal is, hogy a modern társadalom életmódbeli változásainak, a XXI. század népegészségügyi kihívásainak kezelése összetett, a társadalom minden szereplőjét egyaránt érintő kérdés. Ennek megfelelően folyamatos termék innovációval, felelős reklámozással, a fogyasztók minél szélesebb körű tájékoztatásával és az aktív életmódot népszerűsítő programok támogatásával járulunk hozzá a közös népegészségügyi célok eléréséhez” — mondta Miklósvári Géza, a szövetség elnöke.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Április 27. 08:56, vasárnap | Belföld
Megjelenik a kínai Chery autómárka a magyar piacon
Megjelenik a Chery autómárka Magyarországon, a vezérképviseleti feladatokról a Grand Automotive vállalattal kötött megállapodást a kínai Chery Automobile - közölte a magyar társaság az MTI-vel.
2025. Április 27. 08:51, vasárnap | Belföld
Donald Trump Jr: Orbán Viktor és Donald Trump bizalmon alapuló kapcsolata jó alap a gazdasági kapcsolatok erősítésére
Orbán Viktor magyar miniszterelnök és Donald Trump közötti jó személyes viszony, bizalmon alapuló kapcsolata jó alapot szolgálhat a gazdasági kapcsolatok erősítésére
2025. Április 27. 08:50, vasárnap | Belföld
Meteorológia: csaknem 17 Celsius-fokos eltérés volt pénteken az ország kelet és nyugati része között
Csaknem 17 Celsius-fokos különbség volt pénteken az ország keleti és nyugati részeinek csúcshőmérséklete között - közölte a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán szombaton.
2025. Április 26. 10:08, szombat | Belföld
Az 1000-2000 lakosú települések italüzletei is pályázhatnak a 3 millió forintos támogatásra
Az 1000-2000 lakosú települések italüzletei is pályázhatnak a 3 millió forintos támogatásra