Hírek
2023. Április 17. 13:15, hétfő |
Belföld
Forrás: mti
Elkészült a Nemzeti Kerékpáros Stratégia - Várják a lakossági észrevételeket

Az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ több civil szervezet közreműködésével együtt elkészítette a Nemzeti Kerékpáros Stratégiát - jelentette be Révész Máriusz aktív Magyarországért felelős államtitkár Budapesten.
A stratégia 2030-ig jelöli ki a kerékpáros közlekedés fejlesztésének céljait - közölte sajtótájékoztatón Révész Máriusz.
A stratégiát társadalmi vitát követően véglegesítik; az észrevételeket május 22-éig várják és beépítik az anyagba - tette hozzá a politikus.
Emlékeztetett arra, hogy 2016 óta gazdája a területnek és az elmúlt 6 évben számos fejlesztés történt: kerékpárutak épültek, elfogadtak egy KRESZ-módosítási csomagot. Azt is eredményként értékelte, hogy Magyarországra sikerült hozni a Giro d'Italia versenyt.
Ugyanakkor szükségessé vált egy olyan anyag elkészítése, amely megfogalmazza a célokat a fejlesztés irányait, ez valósult meg most - mondta.
Ebben a stratégiában 30 intézkedési sort fogalmaztak meg, ami tartalmazza az infrastruktúra kiépítését, a kerékpáros turizmust, a kerékpáros munkába járás ösztönzését és a kerékpárgyártást is - sorolta Révész Máriusz.
Berencsi Miklós, az Aktív- és Ökoturisztikai Fejlesztési Központ projektigazgatója hangsúlyozta: az a céljuk, hogy 2030-ra a kerékpár közvetlen, biztonságos, a gépkocsival szemben valós alternatívát jelentő közlekedési eszközzé váljon.
Ezt négy témakör, a kerékpáros munkába járás, a turizmus, a közlekedésbiztonság, illetve a képzés és szemléletformálás köré csoportosítva fogalmazzák meg
A többi között szeretnék valamennyi olyan utat kerékpározhatóvá tenni, ahol alapvetően nem tiltott a kerékpározás, illetve előirányozzák 16 kerékpáros turisztikai térség megvalósítását.
Továbbá pénzügyi ösztönzőket is javasolnak a munkáltatóknak és az iskoláknak a kerékpáros közlekedés támogatására; szintén javasolják egy kerékpárgyártó-ipari klaszter létrehozását - sorolta.
A célok megvalósításának költségigénye 248 milliárd forint - mondta a projektigazgató.
Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke konkrétnak, számonkérhetőnek és megvalósíthatónak nevezte a stratégiát.
Közlése szerint a méréseik azt mutatják, hogy a kerékpárt az emberek 90 százaléka alapvető közlekedésre használja és csak 10 százaléka turisztikai céllal. Az emberek 16 százaléka számára a kerékpár az elsődleges közlekedési eszköz.
Ebben a helyzetben sérelmezik, hogy a közlekedésre fordítható költségvetési és uniós forrásokból csupán egy százalék jut a kerékpáros közlekedés fejlesztésére.
Végül kifejezte reményét, a stratégia megfordítja azt a folyamatot, hogy a vidéki kistelepüléseken egyre többen hagynak fel a kerékpáros közlekedéssel és ülnek autóba.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Június 14. 09:07, szombat | Belföld
MKIF: Budapest felé sem lesz felújítás nyáron az M7-esen
Budapest felé sem lesz felújítás nyáron az M7-esen - közölte az MKIF Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. pénteken az MTI-vel.
2025. Június 14. 09:07, szombat | Belföld
MÁV: először ment utasokkal óránként 160 kilométerrel vonat Budapest és Székesfehérvár között
Budapest és Székesfehérvár között első alkalommal ment utasokkal óránként 160 kilométeres sebességgel vonat pénteken - jelentette be Hegyi Zsolt, a MÁV-csoport vezérigazgatója a Facebookon.
2025. Június 14. 09:06, szombat | Belföld
Orbán Viktor: Ukrajna a Nyugat nélkül egy napig sem tudna talpon maradni
2025. Június 13. 06:36, péntek | Belföld
Agrometeorológia: folytatódik a csapadékszegény időjárás
Folytatódik a csapadékszegény időjárás, az ország túlnyomó részén tovább szárad majd a talaj és az aszály fokozódására lehet számítani - írta a HungaroMet zrt. csütörtöki agrometeorológiai elemzésében.