Városlista
2025. szeptember 16, kedd - Edit

Hírek

2023. Október 28. 07:54, szombat | Belföld
Forrás: MTI

A MÁV szerint a vártnál zökkenőmentesebben indult az átmeneti forgalmi rend első napja a győri fővonalon

A MÁV szerint a vártnál zökkenőmentesebben indult az átmeneti forgalmi rend első napja a győri fővonalon

Kiszámíthatóan zajlott a vonatok pótlása, a vártnál zökkenőmentesebben indult az átmeneti forgalmi rend első napja a győri vasúti fővonalon - tájékoztatta a MÁV-Volán-csoport pénteken az MTI-t.

A vasútvonal felújítása második ütemének eddigi tapasztalatait összegezve azt írták, a közlekedési társaság munkatársai szoros koordinációjának és az utasok együttműködésének köszönhetően a szakasz túlnyomó részén már az első nap reggelén és délelőttjén is kiszámíthatóan zajlott a vonatok pótlása, míg egyes megállóhelyek esetében előfordult, hogy az érintett utasok késéssel jutottak el úticéljukhoz.

Az érintett állomásokon, megállóhelyeken péntek reggeltől kezdve az első ütemhez képest emelt létszámmal, a társaság több tucatnyi munkatársa segíti az utasokat, a forgalmasabb helyszínek közül Tatabányán, Biatorbágyon és Budapesten az Etele téren összesen mintegy 30 munkatársuk segíti az utastájékoztatást és a forgalomszervezést, ezenkívül irányítótáblák, térképes tájékoztató anyagok is útba igazítják az utazóközönséget - közölték.

Tájékoztatásuk szerint a Volánbusz a felújítás korábbi első üteméhez képest kétszeres kapacitással, közel 80 jármű és mintegy 150 autóbusz-vezető részvételével végzi a vonatpótlást, ezek az autóbuszok ülő-, illetve férőhely szempontjából is elegendőek az utazási igények kielégítésére.

Mint írták, a járatok péntek hajnalban és reggel a heves esőzések ellenére is zavarmentesen elindultak, azóta is menetrend szerint közlekednek, forgalomtól függően legfeljebb néhány perces késések fordultak elő.

Reggel az M1-es autópálya Budapestről kifelé vezető oldalán történt baleset okozott kisebb késést a menetrendben, ám a hasonló helyzetekből eredő esetleges késésekre a közlekedési társaság már korábban felhívta a figyelmet, ugyanis a hosszabb közúti menetidők, illetve az M1-es autópálya forgalmi kockázatai miatt a távolsági és nemzetközi vonatokkal utazóknak akár 45-60 perccel, Tatabánya és Budapest között az elővárosban utazóknak pedig akár 30 perccel hosszabb eljutási idővel érdemes számolniuk - ismertették.

A Déli pályaudvar és Biatorbágy közötti személyvonatok péntek reggel esetenként 5-10 perc késéssel közlekedtek, ám a csatlakozás szinte így is folyamatosan biztosított volt - írták, hozzátéve, hogy egy olyan eset fordult elő, amikor húszperces járatkésés miatt Biatorbágyon nem tudta bevárni a vonat a pótlóbuszát, de az utasok a következő, félóránként járó elővárosi vonattal tovább tudtak utazni a főváros felé. Az érintett utasoktól a MÁV-Volán-csoport elnézést kér - tették hozzá.

A Székesfehérvár-Komárom vonalon a pótlóbuszok közlekedésével kapcsolatban nem jeleztek fennakadást, néhány esetben fordult elő a tervezettnél 20-30 perccel hosszabb menetidő.

A teljes vasúti forgalomszüneteléssel járó vágányzár kezdeténél óhatatlanul előfordulnak fennakadások, de ezeket - a társaság ígérete szerint - az átmeneti forgalmi rend folyamatos monitorozásával és finomhangolásával igyekeznek kiküszöbölni.

A MÁV-Volán-csoport továbbra is arra kéri utasait, hogy ne megszokásból utazzanak, hanem a győri fővonalat érintő utazás előtt tájékozódjanak a közlekedési vállalat hivatalos felületein.

A közlekedési vállalat a rendszer folyamatos finomhangolását ígéri és köszöni az utasok megértését, türelmét.

Az akár okostelefonon is elérhető www.mav.hu/egyesvonal weboldalon az utasok minden lényeges tájékoztatást megkapnak a menetrendmódosításról, a pótlóbuszok közlekedéséről, míg a külföldi utazók számára a www.mav.hu/lineone felületen elérhető angol nyelvű ismertetőt ajánlja a közlekedési társaság.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld

Szijjártó Péter: Magyarország minden támadás ellenére felgyorsítja a Paks II. atomerőmű építését

Magyarország minden támadás, minden akadályozási kísérlet ellenére felgyorsítja a paksi bővítést, így a következő évtized elejére működésbe is léphetnek az új atomerőművi blokkok -

2025. Szeptember 16. 07:48, kedd | Belföld

Balatoni Katalin: a magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot

A magyar oktatásban a diákok óraterhelése nem haladja meg az OECD-átlagot, azonban abban biztosak lehetünk, hogy a tudásuk így is nemzetközi szinten kiemelkedő

2025. Szeptember 16. 07:41, kedd | Belföld

Orbán Viktor szerint a barbarizmus vert gyökeret Svédországban

Barbarizmus vert gyökeret Európa egyik legnagyobb nemzetének hazájában, Svédországban a hagyományos értékek elhagyása, a józan ész mellőzése és a gyenge kormányzás következtében - írta Orbán Viktor az X-en hétfőn.